Tuesday, March 30, 2010

Kenangan SemalaM...(Yeah!!!)

sudah lame aku membuangnya dalam kehidupanku..
bagiku,saat prkenalan aku dan dia adalah satu kesilapan yang paling besar...
andai waktu dapat diputarkan...
aku tidak akan sudi berkenalan denganya..
betape naifnya aku waktu itu...

setelah beberapa lame aku bersamanya..
barulah ku sedari bahawa aku sekadar sandaran baginya...
tidak ubah seperti tempat baginya mengadu segala kesusahanya...
aku terfikir betapa dayusnya lelaki ini...

aku tidak menyangka aku boleh terjebak dalam permainanya..
aku bersyukur Tuhan telah membuka mata hatiku...
untuk menilai yang  mana kaca,yang mana intan..

sekarang...
aku perlahan-lahan mula menjauhinya..
meski kadang2 rindu menyapa di ruang hatiku...
aku usir jauh2 segala hal tentangnya...
dan..
aku mulai langkah yang baru...

pengalaman bersamanya..
meskipun sedetik cuma...
membuatkan hatiku menjadi beku...
sedingin ais di kutub utara...
sepanas lahar ...

pintu hatiku seakan tertutup untuk menerima...
sesuatu yang dipanggil cinta kononya...

dan....
aku akan tetap bersndirian begini...
meski kesunyian singah di ruang hati kadangkala...

aku akan meneruskan kehidupanku...
agar mereka di luar sana tahu...
ada seorang wanita yang mampu hidup...
tanpa insan bergelar lelaki...

aku tidaklah membenci insan bernama lelaki...
namun...
aku bersikap sedikit skeptikal terhadap golongan adam yang cuba menghampiriku...

nasihatku kepada adik-adik di luar sana...
dan yang masih menyarung seragam skolah...
usahlah dikejari benda yang dipanggil cinta...
ia akan merosakkan masa depanmu...


aku bakal melangkah ke alam siswi...
mungkin nanti...
cinta sejatiku menanti...
tidaklah ku harapkan...
namun terlintas jua...
kehkehkeh....=p

0 comments:

Post a Comment