Thursday, April 22, 2010

Sahabat..*istimewa buat kelas nilam 1 09..>>*maafkan daku*

SAHABAT..
Masihkah kau ingat akan diriku..
Diriku yang seperti ini,..
Daku yang seakan terasing dari dunia kalian...
Maafkan daku..
Maafkan daku kerana 
tidak cuba membolosi ruang dunia kalian..
Mengertilah bahawa aku masih 
tidak betah bersama kalian..
Saat dan tika itu...

SAHABAT..
Namun...
Adakah kalian sedari bahawa 
aku telah mulai langkah yang baru...
Langkah ke arah mendekati kalian...
Langkah agar hubungan kalian dan aku 
terjalin sedikit demi sedikit...
Aku perlahan-lahan mula 
menyenangi kalian dalam hatiku..
Betapa aku menghargai bunga-bunga persahabatan kita...
Meskipun aku tidak pernah melafazkanya...

SAHABAT..
Bak kata pepatah..
Langit tidak selalunya cerah...
Ukhuwah yang terjalin dicemari oleh aku...
Andainya kalian tahu...
Betapa tersiksanya jiwaku detik itu...
Apabila harus memilih antara kalian,
sahabat yang baru ku dampingi...
Dengan sahabat yang aku sayangi,
aku tanami seluruh kepercayaanku padanya...
Ahh..betapa naifnya aku....

SAHABAT...
Adakah kalian tahu...
Bahawa kepulangan salah seorang daripada kalian..
Membawa khabar gembira ku kira..
Katanya,demi kejayaan kita bersama...
Katanya lagi,usahlah disebarkan kepada 
selain daripada kalian dan aku..
Namun,
Aku telah mengkhianati kepercayaanya itu..
Ya,demi sahabatku yang seorang itu...
Tidak pernah ku jangka...
Akibat daripada tindakan yang ku kira pada waktu itu 
untuk sekadar menolongnya...
Menjerat aku dan sebahagian daripada kalian 
ke dalam episod duka dan air mata...
Membuatkan kalian membenciku ku kira...
Menggugat saat-saat terakhir kita di sini..
Membawa bersama sekeping hatiku yang luka..
Aku dan dia mengalirkan air mata penuh kekesalan...
Akibat dikhianati sahabatku yang seorang itu...

SAHABAT...
Itu semua kisah duka kalian dan aku...
Memori pahit untuk kalian dan aku..
Pintaku kini...
Janganlah aku dipandang serong lagi..
Janganlah kenangan pedih itu diungkit kembali...
Episod duka itu sudah berlalu...
Berlalu tika kemaafan ku pohon...
Dan belaian memujuk sahabatku nan baik hatinya itu...

SAHABAT...
Kini kalian jauh dari pandangan bening mataku..
Namun,kalian dekat di hatiku...
Tanpa aku sedari...
Sekali lagi,10 jariku memohon keampunan lewat 
musim persahabatan kita di SMKMS...
Seandainya aku masih tidak diampuni sepenuhnya...
Mengertilah...
Bahawa tika sepi mengetuk jendela hatiku..
Ada kalanya aku terkenangkan kembali...
Wajah-wajah penuh kegirangan kalian..


SAHABAT..
Aku tidak pandai bermadah pujangga..
Hanya puisi ini yang dapat 
ku zahirkan pada pandangan kalian...
Kalian harus tahu..
Bahawa aku akan tetap menjadi sahabat kalian...
Meski aku telah dilupakan..
Bahawa aku akan tetap mengingati 
wajah-wajah nan cemerlang kalian..
Meski jarak dan masa memisahkan kita...
Yang ku pinta cuma satu...
Ingatlah diriku..
Dan kenanglah daku dalam doa kalian...


AKU SAYANG KALIAN...
MESKI XPERNAH AKU ZAHIRKAN...


DEDICATED TO=)
ALL STUDENT OF NILAM 1 SMKMS...

0 comments:

Post a Comment